Известие

Collapse
No announcement yet.

Малко приказки за пин 15(спам от една друга тема)

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
    Са всичко ми е ясно а някой от вас има ли идея закво е вързан тоя пин 15 ? Или по-точно ква работа върши ?
    Ами честно казано НЕ.
    Но ако някой знае, всички ще се радваме да ни каже за какво е.Така че ако Вие знаете и не представлява някава фирмена тайна за Вас, може да ни споделите.

    Аз лично точно за това (понеже не знам каква точно му е ролята) съм предпочел варианта с гъвкаво включване изключване.
    Alfa Romeo 156 1.8 T.SPARK

    Comment


    • #17
      Можем само да гадем,важното е че когато е вързан оборотите на колата се вдигат (когато е по инерция м/у 0-80км/ч).
      Но защо са им по-високи обороти в движение,1. за да може по-лесно да се включват скоростите,2. за да може да се използва по-пълноценно спирачната система,3. за да може да се използава по-пълноценно кормилната уредба. Може и съвкупност от всички да е.....
      Някой ако има идея или знае нека да каже.
      Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
      Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
      Горе главата, нищо че е празна...

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
        Са всичко ми е ясно а някой от вас има ли идея закво е вързан тоя пин 15 ? Или по-точно ква работа върши ?
        Ами според мойте скромни любителски познания си мисля, че подава сигнал на компа за движение на автомобила, съответно се поддържат по високи обороти. Това ми направи впечатление след като го откачих.Без този сигнал компютъра не реагира на движение и не иска да повишава обороти, а дали има и друга функция, не ми е ясно. Но факт е, че и без този сигнал поведението на ДВГ-то не е променено, естествено изключвам повишаване на обороти в движение.
        Не искам да звуча , че ми е приятно нещо да не е наред с автомобила, но в провинцията явно няма специалисти стъпили дълбоко в спицификата и специализирали в детските болести по Алфа Ромео, тук най-вече има универсални майстори. Така, че всеки се управя както му е изгодно. Съвета ми към всеки който има този проблем е да посети някой сервиз в който знаят какво правят с Алфа Ромео, странични отклонения струват скъпо . Другия вариянт го знаете......
        Last edited by Доко; d.m.y г., 10:44.

        Comment


        • #19
          Айде като много ги чуваш нещата кажи ми как рязането на въпросната пин15 оправя проблема с износването на МПХ-то.По твоята логика ако е износено МПХ-то би трябвало тези колебания в оборотите да ги има постоянно,без значение дали колата е в движение(независимо от скороста) или в покой.Точно затова според мен проблема идва именно по този пин15, който казва на ЕКУ-то какво да прави,дали да подържа по-високи обороти когато е в движение или съответно по-ниски когато колата е в покой.
          Би било добре да се измери какво има на въпросния пин15 на кола с такъв проблем и на кола без такъв проблем,ако са еднакви стойностите ,е тогава вече мога да се съглася че проблема е от някъде другаде.
          Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
          Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
          Горе главата, нищо че е празна...

          Comment


          • #20
            Пак да повторя,че колегата Спечелист нещо не схваща. Аз смених всичко включително и моторчето за празен ход, не е там проблема. Ако МПХ-то е здало багажа е логично да клати и когато колата не е в движение. Проблема е или в самия компютър, или в лоша маса по ел инсталацията.Кой знае каква простотия е. И моля който не се е сблъсквал с проблема лично, да не исказва категорични мнения от типа "смени дебитомера" или "МПХ е сдал багажа"..........пак повтарям - смених всичко каквото има за смяна по тази кола и тук не включвам постоянните диагностики, изгорения бензин, загубеното време и т.н. Това ми струва над ЧЕТИРИ ХИЛЯДИ ЛЕВА, включително и ходова част (няма общо с проблема) , ноооо ... пак си клатеше. Хвана ме спортната злоба да отстраня проблема но, облекчението дойде едва когато откачих кабелчето.За сметка на това сегашния собственик е супер доволен, кара една от най-изрядните Алфи с ремап на софтуера, но без сигнал от пин 15........... вече седем месеца, и хич не му пука.

            п.с. Спирам да пиша. Паричките са си ваши.
            Last edited by Доко; d.m.y г., 17:21.

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
              ... как рязането на въпросната пин15 оправя проблема с износването на МПХ-то....
              Рязането на пина не оправя проблема, а я вкарва в сервизен режим.

              Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
              ... ако е износено МПХ-то би трябвало тези колебания в оборотите да ги има постоянно,без значение дали колата е в движение(независимо от скороста) или в покой....
              Това устройство поддържа САМО оборотите на празен ход. В момент на натоварване, дроселовата клапа се управлява от жилото на газта и МПХ-то няма управляваща функция!

              Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
              според мен проблема идва именно по този пин15, който казва на ЕКУ-то какво да прави,дали да подържа по-високи обороти когато е в движение или съответно по-ниски когато колата е в покой.....
              Въпросния пин само подава информация на компа, дали колата е в движение или не.

              Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
              Айде като много ги чуваш нещата .....
              Нали ще запазим добрия тон на комуникация в този форум ?!?

              Comment


              • #22
                на мен това ми казва че проблема не е в износени оси ,стъпкови моторчета и т.н.проблема стана за 2 -3 часа. Моля аналитиците да помислят отново,това е нова информация. И въпрос към Доко, на 145, 1.4 тс дали пин 15 е същия и къде да го търся? това с прекъсването му е като изкарването на болен зъб ,когато ти е писнало да го лекуваш особено при некадърни доктори.
                ALFA 145 1.4 TS JUNIOR

                Comment


                • #23
                  Номера с пин 15 наистина оправя проблема....След не нужна смяна на МПХ, почиствания на дросели, адаптации, извесни и безисвестни майсторчета гледащи умно...и след година каране с клатещи обороти (вече й бях свикнал), реших да го откача, да пробвам и о чудо....Всико си заспа, никакво клатене, при изклюване от скорост, оборотите плавно си спадат до 1100, после по-бавно заковават на 900, никакви грижи с ускорение и работа на двигателя. Сега ще засека и разхода и ще пиша....

                  Просто ми е любопитно, някой с такъв проблем, да си е сменял скоростомера с чисто нов? Все пак от него се взема сигнала, а половината форум е сменил почти всичко, без него и проблема си стои...?
                  156 2.0TS '99

                  Comment


                  • #24
                    Имам отскоро Алфата (а и проблема) но сега видях в английски сайт инфо че сигнала идва от ABS мисля по пин 11,влиза в таблото излиза към компа по пин 15 и към а.бег и климатик по дуги пинове. Проверката ставала като се свали бушона на абс и се тества внимателно колата.ако оборотите се оправят реже се кабела на пин 15 и се слага пак бушона.Утре ще тествам но моята е 145 и не знам пиновете дали са такива.
                    ALFA 145 1.4 TS JUNIOR

                    Comment


                    • #25
                      аз вече нямам проблем с оборотите, но други имат. Много хора са си резнали пин 15 , но някой измерил ли е какво напрежение дава този кабел когато колата е по инерция с висока скорост - над 100, по-ниска 40-60 км/ч и при работа на място?
                      ALFA 145 1.4 TS JUNIOR

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
                        Айде като много ги чуваш нещата кажи ми как рязането на въпросната пин15 оправя проблема с износването на МПХ-то.По твоята логика ако е износено МПХ-то би трябвало тези колебания в оборотите да ги има постоянно,без значение дали колата е в движение(независимо от скороста) или в покой.Точно затова според мен проблема идва именно по този пин15, който казва на ЕКУ-то какво да прави,дали да подържа по-високи обороти когато е в движение или съответно по-ниски когато колата е в покой.
                        Би било добре да се измери какво има на въпросния пин15 на кола с такъв проблем и на кола без такъв проблем,ако са еднакви стойностите ,е тогава вече мога да се съглася че проблема е от някъде другаде.
                        букса на скоростомера.от кабел 15 компа полу4ава инфо
                        ALFA 145 1.4 TS JUNIOR

                        Comment


                        • #27
                          дотогава се надявам някой да каже кой е пин 15 на 145 1.4тс и ра го клъцна.
                          ALFA 145 1.4 TS JUNIOR

                          Comment


                          • #28
                            Аз и моя го отрязах.Ходих в един сервиз поради друга причина и ме пита клати ли ги и аз ДА.Е сега ще спре и ми разкачи километража и резна една жичка.Тръгвам и всичко е окей, никаква следа от клатене.След 2 дни пак ги клатеше и даже ми изгасваше.Проблема се реши по друг начин.
                            Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 LPG -ex
                            Fiat Tempra 1.6 i.e LPG - 227 000 km - scraped
                            Lancia Lybra 2.4 JTD 03' 150 hp

                            Comment


                            • #29
                              И как?

                              Comment


                              • #30
                                На мен ми отовориха капачето на стъпковото нещо чистиха там после го залепиха и от тогава йок.Също си огледайте хубаво за напукани маркучи особено тия двата преди и след дросела най вече под декоративния капак на мотора.
                                По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                                конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                                Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                                Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                                Comment

                                Working...
                                X